materiały reklamowe

Artykuł dot. tematyki:
Duże projekty billboardów, baner, baneru wielkoformatowego, projektowanie billboardu, billbaordy...



Czym charakteryzuje się projektowanie billboardu, baneru reklamowego

Podstawową zasadą dobrego projektu wielkoformatowego billboardu, baneru jest to, by wyróżniał się on z przestrzeni publicznej, a zarazem był jej częścią, współtworzył estetykę tejże przestrzeni. Dziś, gdy nie jesteśmy w stanie wyobrazić sobie miasta bez billboardu i gdy reklama jest częścią miejskiej przestrzeni, coraz bardziej zależy nam na tym, by plakaty reklamowe służyły jej estetyce, gdyż wiemy już, że jest to możliwe. Reklama może budować estetykę przestrzeni, dlatego tak ważne jest zarządzanie reklamą, planowanie w projektowaniu billboardów.

Dobre billboardy i banery reklamowe – czytelność i dbałość o estetykę przestrzeni

Tym, co najbardziej istotne w

projektowaniu billboardów i banerów reklamowych

, jest ich czytelność i wyrazistość. Można je realizować na różne sposoby zarówno w warstwie graficznej, jak i słownej przekazu reklamowego. W pierwszej z nich o cechach tych decyduje kolor i kontrast. Dobre banery dużego formatu oraz billboardy to minimalizm w ilości barw i maksymalizm w jakości polegający na stosowaniu kilku barw podstawowych, pełnych, lecz skontrastowanych, przyciągających uwagę w bogatej wizualnie przestrzeni miejskiej. Czytelność osiągniemy również dzięki zastosowaniu prostej, odpowiedniej wielkościowo czcionki. Przekaz słowny powinien być jasny, prosty, krótki, zawierający jedną konkretną informację. Projektowanie billboardu, baneru firmowego to gra o czas, a przestrzeń miejska to niejednokrotnie walka o spojrzenie konsumenta. Średni czas uwagi poświęcanej billboardom ogranicza się do kilku sekund. Przechodzień ma go na pewno minimalnie więcej niż kierowca samochodu mijającego niezliczone ilości walczących o jego uwagę prospektów. Billboardy reklamowe, podobnie jak i banery stały się już częścią przestrzeni publicznej, dlatego ich projektanci nie powinni zapominać o istnieniu otoczenia i dostosowaniu do niego estetyki projektu. Ważne jest zarazem uwzględnienie, jaki jest charakter miejsca, w pobliżu którego

stawiamy billboard, baner

. Jeśli jest to szkoła lub miejsce kultu religijnego, nie jest obojętna treść i szata graficzna przekazu. Taka, dbająca o estetykę przestrzeni, organizacja odnosi się w praktyce bardziej do tworzenia billboardów właśnie, gdyż są one większe i zwykle bardziej wyraziste, natomiast na rozpowszechnienie mniejszych banerów trudniej wpłynąć.

Billboardy i banery reklamowe walczą o uwagę

Zarówno dla billboardów jak i dla banerów istotne jest z jakiego materiału są one wykonane, gdyż warunki atmosferyczne mają wpływ na ich trwałość, a w konsekwencji na estetykę wyglądu. Rozmyte w deszczu barwy przestają być wyraziste, a billboard czy baner przestaje efektywnie spełniać swoje zadanie. Zarówno katalogi, broszury, foldery, jak i billboardy reklamowe muszą się wyróżniać, co nie jest łatwe w bogato zapełnionej przestrzeni miejskiej, będącej wizualną konkurencją dla reklam. Ważna jest w tworzeniu billboardów i banerów skomponowanie elementów w taki sposób, aby najważniejsze z nich znajdowały się w centrum lub w lewym górnym rogu, to miejsca na których najczęściej fiksujemy wzrok. Główna zasada projektowania billboardów i banerów reklamowych może zostać sprowadzona do kreatywności w tworzeniu haseł. Jeżeli zarówno strona graficzna, jak i treściowa billboardu są zrealizowane z pomysłem, ich funkcjonalność jest największa. Pomysł to zaskoczenie, żart, zagadka, symbol czy prowokacja. Mogą one przecież zaistnieć zarówno w warstwie słownej, jak i graficznej. Odpowiednie projektowanie billboardów i banerów reklamowych służy nie tylko wizerunkowi miasta, ale i firmy. Oprócz spójności kompozycyjnej samego pojedynczego przekazu, muszą być one również spójne z wizerunkiem firmy. Źle zaprojektowane mogą bardziej zaszkodzić marce i jej wizerunkowi niż mu pomóc.


PROJEKTOWANIE BILLBOARDU Dobry projekt wielkoformatowego billboardu, baneru to podstawa marketingu "ulicznego". Projektowanie billboardów i banerów to zajęcie dla specjalistów i zwykle daje rozpoznawalne projekty billboardu.




powrÓt do listy ARTYKUŁÓW




› projekty billboardu, baneru...

seobox


tworzenie logo
materiały reklamowe