materiały reklamowe

Artykuł dot. tematyki:
Projekty billboardu, baner, billborad, baneru wielkoformatowego, projektowanie billboard, billbaordy...



Działania marketingowe firmy a projektowanie baneru, billboardu reklamowego

 

Firma, czyli przedsiębiorstwo dążące do pozyskiwania klienta i zdobycia pieniędzy. Jednakże, aby firma potrafiła umiejętnie manipulować człowiekiem, istotne są tzw. chwyty marketingowe. Marketing zajmuje się głównie handlem ,który robi wszystko by dogodzić potrzebom klienta. Chwytem ogólnym są „promocje”, jednak te oto promocje, często są tylko i wyłącznie naciąganiem, niż rzeczywistą promocją. Co więc mają w sobie te oto reklamy? Jak są projektowane? Czy mają w sobie choć odrobinę prawdy?

Projektowanie billboardu, baneru reklamowego

Billboardy i banery – reklama dużego rozmiaru. Tak w skrócie można zdefiniować tego typu reklamę. Jednak jak została zaprojektowana, co zostało w niej zastosowane, i wreszcie co jest w niej chwytem marketingowym? Uświadommy sobie najpierw, to iż firma dąży do ukazania swoich zalet, a nie wad! (No logiczne, przecież kto chciałby robić coś na swoją niekorzyść). Jednakże chodzi mi tu o to, że robi to w sposób koloryzujący, to znaczy upraszcza to co nie powinno być upraszczane i dekoruje, to co powinno być naturalne . Posłużę się jednak przykładem.

Reklamy, banery i billboardy reklamowe,

które dokładnie znamy sklep Media Markt. Jest głównie „dobrze ustawionym sklepem”, w którym kupimy każdy sprzęt, od wyboru do koloru. Jak został zaprojektowany jego billboard i baner reklamowy? Czerwone tło – jako utożsamienie firmy, po lewej stronie stoi pan w krótkich spodenkach i bluzce z krótkim rękawkiem, ręce skrzyżowane położone na miejscu intymnym, a w chmurce widzimy napis „Dałem z siebie wszystko... ale i tak liczy się tylko urodzinowa cena!” . Napis jest ten bardzo ważny, gdyż „zamydla nam oczy”, daje do zrozumienia, że nie ważne jakie nas spotkają porażki, co się dzieje w naszym życiu, ponieważ ważne jest to, że „ w Media Markt jest promocja”. Czyż , to nie jest „nabijanie w butelkę inteligentnych ludzi?”. A co powiecie na napis , który już od dawien dawna widnieje na każdej reklamie (nie tylko na billboardach) „Nie dla idiotów”. Co nam podpowiada ? To, że jeśli człowiek nie kupuje w Media Markt , jest idiotą. Co więc robi w takiej sytuacji każdy z nas? Mknie do tego marketu tylko po to, bo nie nie chce być idiota. Możemy się teraz zastanowić jacy ludzie projektują takie „badziewne” reklamy. Kolejnym chwytem projektu jest dobrze ustawiony produkt, ukazany z jak najlepszej strony. Na wybranym billboardzie widzę telefon SAMSUNG „z klapką”, a obok opis jego zalet. Są one opisane małą czcionką, więc nie są tak widoczne jak powyższą cena „129”. Wnioski nasuwają się same. Projektowanie baneru i billboardu jest „byle jakie”, i to nie ważne, że zostały wykonywane długo, że dużo osób było zaangażowanych w ten proces, to nie ważne. Ważne jest natomiast to, że firmy dokonują nietaktownych zagrań, bo powiedzmy sobie szczerze każda reklama to pewnego sposobu gra.

Skuteczne projektowanie baneru oraz skuteczne projekty billboardu

Baner, reklama niewielkiego rozmiaru

. Projektowanie katalogu, folderu i baneru także, dla potrzeb klienta. Mam przed sobą ciekawy baner reklamowy. Jest on przedstawicielem firmy Orange. Dobrze znana, dobrze prosperująca, posiadające ciekawe oferty, ale... Białe, nic nie znaczące tło, dające jasność „widzenia”. Dwa dotykowe telefony m.in. Sony Ericsson X8 lub Sony Ericsson 10 mini , potem znak „+” i „prezent”. Prezentem jest bluetooth i kabel USB. Wszystko byłoby dobrze, projekt ciekawy, udany, bardzo przykuwający uwagę, ale... Co jest tu chwytem? Marketing w tym momencie polega na tym, że dana oferta jest przeznaczona tylko i wyłącznie dla osób „wchodzących w Orange”, bądź „przedłużających umowę”. Jak więc jest w tym sens? O tuż jest. Orange pragnie pozyskiwać nowych klientów „obsypujących ich prezentami”. I już nie ważne czy ten prezent jest dla kogoś przydatny czy nie, ważne, że dostaje coś za darmo. Ludzie w takich momentach, nie myślą racjonalnie. Widzą ciekawy projekt baneru, billboardu dużą nazwę marki telefonu i zbawienne słowo „prezent”. Każda firma próbuje każdym możliwym sposobem zdobyć klienta, bo powiedzmy sobie szczerze taki bluetooth nie kosztuje majątek, a poza tym jest on potrzebny przede wszystkim biznesmen'om. Z kolei sformułowanie „do wyczerpania zapasów” dodatkowo perswaduje odbiorcę i przyśpiesza podjęcie jego decyzji.


PROJEKTOWANIE BILLBOARDU Dobry projekt wielkoformatowego billboardu, baneru to podstawa marketingu "ulicznego". Projektowanie billboardów i banerów to zajęcie dla specjalistów i zwykle daje rozpoznawalne projekty billboardu.




powrÓt do listy ARTYKUŁÓW




› projekty billboardu, baneru...

seobox


tworzenie logo
materiały reklamowe